Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
27-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Szczecin

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6!
fot. GDDKiA Szczecin
Szczecińska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która powstanie w ciągu drogi ekspresowej S6. Pozostali oferenci mają teraz 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.

Przetargi będą jeszcze podlegały standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Po prawie roku wybrano wykonawców

Przetarg na realizację inwestycji ruszył w grudniu 2024 roku. Oferty dla odcinków Kołbaskowo – Dołuje oraz Dołuje – Police zostały otwarte w maju 2025 roku. Było to kolejno 10 i 9 ofert. Pięć propozycji wykonawców dla odcinka Police – Goleniów otwarto w czerwcu.

Jak informuje GDDKiA, złożone przez wykonawców dokumenty były dokładnie sprawdzane. Część ofert została odrzucona, jak oferta firmy CCS Claims Consulting Samson Zbigniew Szymczak dla odcinka Police - Goleniów, która była pozbawiona większości załączników, nie była zabezpieczona wadium, a nawet właściwie podpisana. Również dla odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police trafiły się sytuacje odrzucenia ofert, które były najtańsze - firma Intercor nie udzieliła wyjaśnień podczas badania ofert, a China Harbour Engineering Company wniósł wadium w nieprawidłowy sposób. Dokładna weryfikacja ofert sprawia, że Generalna Dyrekcja uniknie wielu problemów na etapie dalszego procedowania przetargu i późniejszej realizacji.

Ostatecznie natomiast najkorzystniejsze okazały się oferty: Porr na 776,76 mln zł dla odcinka Kołbaskowo – Dołuje, NDI na 694,78 mln zł dla fragmentu Dołuje – Police oraz oferta NDI i Dogus na kwotę 5,3 mld zł dla odcinka Police – Goleniów wraz z budową tunelu pod Odrą.

– Zaktualizowaliśmy budżet dla tej największej od kilkudziesięciu lat inwestycji w województwie zachodniopomorskim, który aktualnie wynosi ponad 8,3 mld zł. Pozwoliło to wybrać wykonawców i teraz została ostatnia prosta do podpisania umów. Wtedy ruszy tak długo wyczekiwana budowa ZOŚKI, czyli Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Wszyscy czekamy na ten moment, bo to będzie wielka zmiana dla całego regionu – powiedział Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka

Cała droga do 2033 roku

Wykonawcy, z którymi inwestor podpisze umowy, będą musieli opracować projekty wykonawcze i zrealizować roboty budowlane. Dla odcinków Kołbaskowo – Dołuje oraz Dołuje – Police terminy będą takie, jak dla standardowych odcinków drogowych. W związku z tym, zakończenie planowane jest na 2029 rok.

Odcinek z tunelem będzie wymagał dłuższego czasu realizacji, ze względu na konieczność wydrążenia i wyposażenia dwunawowego tunelu pod Odrą o długości 5 kilometrów. GDDKiA zakłada, że ten odcinek będzie gotowy w 2033 roku.

Zachodnia Obwodnica Szczecina przetnie na północ od Polic rzekę Odrę, którą prowadzi tor wodny do portu w Szczecinie. Ze względu na uwarunkowania terenowe i kwestie środowiskowe, S6 będzie przechodziła pod Odrą tunelem o długości 5 km. Będzie to dwururowy obiekt drążony maszyną TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica zewnętrzna tunelu będzie wynosiła niemal 15 m, a grubość obudowy 60 cm. Na przebiegu tunelu zaplanowano 19 przejść poprzecznych między nawami, które będą służyły przede wszystkim do ewakuacji w sytuacjach niebezpiecznych. Spód konstrukcji tunelu będzie schodził maksymalnie 51 m poniżej poziomu terenu, natomiast jezdnia będzie na głębokości do 45 m. Odcinki wjazdowe do tunelu będą mieć długość około 600 m.

Nowa trasa odciąży obecny przebieg dróg A6, S3 i S6 omijających Szczecin od południa oraz wschodu. W miesiącach letnich, ze względu na znaczne natężenia ruchu, na istniejącej trasie tworzą się spowolnienia i zatory drogowe. Nowa S6 domknie ring wokół Szczecina, co znacząco poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu. Nowa droga będzie miała szczególne znaczenie dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła Goleniów Północ (S3/S6) po drugiej stronie Odry, trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Z centrum Szczecina wyprowadzona zostanie znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdów jadących do zakładów chemicznych w Policach.

Trzy odcinki realizacyjne

Budowa zachodniej obwodnicy Szczecina została podzielona na wspomniane trzy odcinki realizacyjne. Pierwszy z nich – Kołbaskowo – Dołuje – o długości 13,6 km rozpocznie się na połączeniu z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Tu ZOS, poprzez nowy układ drogowy, włączy się do autostrady A6. Trasa przetnie następnie wiaduktem linię kolejową Berlin – Szczecin. Dalej droga będzie biegła w kierunku północnym, od wschodu omijając m. Będargowo. Za tą miejscowością będzie się znajdował węzeł drogowy Będargowo. Następnie S6 przetnie linię kolejową Szczecin – Stobno Szczecińskie (będzie tu estakada o długości 284 m – najdłuższy obiekt mostowy na całej ZOS). S6 między Dołujami i Skarbimierzycami przejdzie wiaduktem nad obecną DK10. Węzeł drogowy Dołuje powstanie 900 m na północ od DK10 i będzie łączył S6 z obwodnicą Mierzyna w ciągu DK10, która będzie budowana równolegle z ZOS przez GDDKiA i Miasto Szczecin. Wzdłuż S6 powstanie też łącznik do obecnego przebiegu DK10 między Skarbimierzycami i Dołujami. Dalej S6 będzie od zachodu omijać Wołczkowo (w pobliżu tej miejscowości będzie kończył się pierwszy odcinek realizacyjny ZOS).

Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe i 18 obiektów mostowych, w tym osiem przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji powstanie również obwód utrzymania drogi przy węźle Siadło Górne.

Fragment Dołuje – Police będzie miał 11,9 km długości. Odcinek ten rozpocznie się na zachód od m. Wołczkowo. Nowa trasa przetnie następnie drogę powiatową Wołczkowo – Dobra. Węzeł drogowy Dobra będzie zrealizowany w nowej lokalizacji. Połączy S6 od wschodu z obwodnicą Wołczkowa (przewidzianą do realizacji przez gminę Dobra), a od zachodu z ul. Dereszową i przez nią z istniejącą drogą powiatową. Dalej nowa S6 przejdzie między miejscowościami Sławoszewo i Bartoszewo. Na południe od tej pierwszej miejscowości będzie zlokalizowane Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Sławoszewo. Dalej nowa S6 skieruje się na wschód. Trasa będzie wchodziła w tereny leśne, gdzie przewidziano realizację aż czterech górnych przejść dla zwierząt. Droga ekspresowa S6 na południe od Tanowa przetnie drogę wojewódzką nr 115 (DW115), a następnie na wschód od tej miejscowości DW114. Na połączeniu z DW114 powstanie węzeł drogowy Tanowo. Potem droga ekspresowa będzie prowadziła na północ od m. Trzeszczyn. Tu też będzie się kończył drugi odcinek realizacyjny ZOS.

W ramach tego odcinka powstaną dwa węzły drogowe i 14 obiektów mostowych, w tym cztery górne przejścia dla zwierząt i pięć dolnych.

Ostatni odcinek, tj. Police – Goleniów będzie najdłuższy, bo będzie liczył aż 23,4 km. Rozpocznie się około 1,5 km na zachód od węzła drogowego Police, który powstanie na połączeniu z ulicami Kuźnicką oraz Piotra i Pawła w Policach (prowadzącymi do Zakładów Chemicznych) oraz łącznikiem w kierunku DW114 i realizowaną obecnie przez gminę Police obwodnicą. Przy węźle będzie zlokalizowany obwód drogowy wraz z Centrum Zarządzania Tunelem. Tuż za węzłem rozpocznie się wlot do tunelu drogowego przechodzącego pod instalacjami Zakładów Chemicznych, liniami kolejowymi, DW114, terenami portu Police i nurtem Odry. Wylot zlokalizowany będzie około 500 m od wschodniego brzegu Odry. S6 po wyjściu na poziom terenu będzie biegła w kierunku m. Święta, omijając tą miejscowość od północy. Dalej droga będzie prowadziła w kierunku wschodnim, przechodząc na północ od m. Modrzewie, gdzie będzie zlokalizowany węzeł drogowy na skrzyżowaniu z DW111. Około 2,5 km na wschód od węzła drogowego Modrzewie powstanie MOP Bolesławice, na którym oprócz parkingów i toalet przewidziano rezerwę terenu pod budowę stacji paliw i restauracji. Trasa połączy się z istniejącymi drogami ekspresowymi S3 i S6 na węźle Goleniów Północ, który zostanie rozbudowany o relacje w kierunku nowej S6.

Inwestycja obejmie budowę dwóch węzłów drogowych i rozbudowę jednego, budowę 22 obiektów mostowych, w tym aż ośmiu nad ciekami wodnymi. Ich przyczółki będą rozstawione szerzej, aby zapewnić odpowiednią przestrzeń wzdłuż cieku na przejście dla zwierząt. Powstaną również dwa duże górne przejścia dla zwierząt.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

10 przetargów GDDKiA z uwzględnieniem wyroku TSUE

Drogi i autostrady

10 przetargów GDDKiA z uwzględnieniem wyroku TSUE

Damian Kelman 27 października 2025

S52. KIO utrzymała wybory dwóch wykonawców

Drogi i autostrady

S52. KIO utrzymała wybory dwóch wykonawców

Damian Kelman 24 października 2025

Opóźnienie na przebudowie DK94 w Olkuszu. Poseł interweniuje

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Zachodnia Obwodnica Szczecina: Są oferty na dwa odcinki. Drogo

Drogi i autostrady

Zachodnia Obwodnica Szczecina: Są oferty na dwa odcinki. Drogo

Damian Kelman 08 maja 2025

Są decyzje ZRID dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Obwodnica Szczecina zrealizuje marzenia o silnym regionie

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

10 przetargów GDDKiA z uwzględnieniem wyroku TSUE

Drogi i autostrady

10 przetargów GDDKiA z uwzględnieniem wyroku TSUE

Damian Kelman 27 października 2025

S52. KIO utrzymała wybory dwóch wykonawców

Drogi i autostrady

S52. KIO utrzymała wybory dwóch wykonawców

Damian Kelman 24 października 2025

Opóźnienie na przebudowie DK94 w Olkuszu. Poseł interweniuje

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Zachodnia Obwodnica Szczecina: Są oferty na dwa odcinki. Drogo

Drogi i autostrady

Zachodnia Obwodnica Szczecina: Są oferty na dwa odcinki. Drogo

Damian Kelman 08 maja 2025

Są decyzje ZRID dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Obwodnica Szczecina zrealizuje marzenia o silnym regionie

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij